۸۸ درصد از کاربران ۱۸ تا ۲۹ ساله، ۷۸ درصد از کاربران ۳۰ تا ۴۹ ساله، ۶۴ درصد از کاربران ۵۰ تا ۶۴ ساله و ۳۷ درصد از کاربران بالای ۶۵ سال از شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرطرفدار جهان استفاده می‌کنند و از کاربران فعال و نیمه فعال آنها به شمار می‌روند. در این میان سهم شبکه‌های اجتماعی مختلف از این آمار به‌صورت زیر است: بر اساس نتایج این پژوهش‌ها، ۹۴ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی که در سنین ۱۸ تا ۲۴ سال به سر می‌برند، از یوتیوب استفاده می‌کنند، این در حالی است که تنها ۵۶ درصد از کاربران بالای ۵۰ سال از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. کاربران در سنین ۱۸ تا ۲۴ سال همچنین از شبکه‌های اجتماعی اسنپ چت، اینستاگرام و توییتر نسبت به سایر رده‌های سنی بیشتر استفاده می‌کنند. تقریبا ۸۰ درصد از بزرگسالان نیز در حد فاصل سنین ۱۸ تا ۴۹ سال از کاربران فیس‌بوکی محسوب می‌شوند، این در حالی است که تنها ۵۵ درصد از کاربران مسن‌تر (بالای ۵۰ سال) از فیس‌بوک استفاده می‌کنند. تنها ۷ درصد از کاربران اسنپ‌چت در سنین بالای ۵۰ سال به سر می‌برند و این رقم نشان‌دهنده آن است که اسنپ‌چت یکی از پلت‌فرم‌های محبوب و پراستفاده جوانان و نوجوانان در بسیاری از کشورهای جهان است. نکته جالب دیگری که در این تحقیقات مورد توجه قرار گرفته است، مساله جنسیتی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. به گونه‌ای که ۴۱ درصد از کاربران شبکه اجتماعی پینترست را زنان تشکیل می‌دهند، این درحالی‌ است که تنها ۱۶ درصد از مردان از این پلت‌فرم مجازی استفاده می‌کنند.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد