در سال ۲۰۱۸ کانال های بازاریابی بیشتر از همیشه وجود دارد، بنابراین انتخاب روش مناسب برای کسب و کار شما دشوار است. روش بازاریابی پیامکی یکی از تکنیک های تبلیغاتی است که از ارسال پیامک برای گسترش بازار و جذب مشتری استفاده می‌کند.
روش های سنتی مانند بنر های شهری و تبلیغات از طریق تلویزیون با هزینه بالا همراه هستند، در حالی که تبلیغات تلفن همراه و ایمیل های تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه می باشند.
بازاریابی پیامکی به یکی از مؤثرترین ابزار های بازاریابی تبدیل شده است، زیرا با نرخ ۹۸ درصد،باز می شوند، نرخ تبدیل بالایی دارند و توانایی هم افزایی با کانال های دیگر را نیز دارند. موبایل به یکی از بزرگترین زیرساخت های بازاریابی تبدیل شده است.
تعداد کاربران تلفن همراه در دهه گذشته نزدیک به سه برابر شده است و بیش از ۵ میلیارد نفر از آنها در سال ۲۰۱۸ از تلفن همراه استفاده می کنند.
با استفاده از تلفن های همراه در دست، اثربخشی بازاریابی پیامکی افزایش می یابد. مطالعه ی روانشناسی بریتانیا نشان داد مصرف کنندگان دو برابر بیشتر از آنچه فکر می کنند وقت خود را در تلفن های همراه خود، صرف می کنند.
برآورد شده است که کاربران تلفن خود را ۲،۶۱۷ بار در روز لمس می کنند. این آمار نشان می دهد چگونه مصرف کنندگان تلفن همراه می توانند مستقیم ترین روش بازاریابی باشند.
کسب و کارهای بیشتر در حال استفاده از بازاریابی پیامکی به عنوان روش بازاریابی خود هستند. کوکا کولا در حال حاضر ۷۰ درصد از بودجه بازاریابی تلفن همراه خود را در خدمات پیام کوتاه صرف می کند.
ارسال پیام کوتاه به صورت آنلاین برای مخاطبان جوان بسیار موثر بوده است. یک مطالعه انجام شده توسط OneReach نشان داد که ۸۵ درصد از دانشجویان پیامک را به عنوان گزینه سرویس دهی به مشتری ترجیح می دهند.
نرخ بالا در میان این مخاطبان جوان نشان می دهد که کارآیی بازاریابی پیامکی احتمالا همچنان رشد خواهد کرد. در اینفوگرافی زیر ۸ دلیل برای اینکه چرا کسب و کار شما به بازاریابی پیامکی نیاز دارد، بررسی می کنیم.

بازاریابی پیامکی