اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ به تازگی از سرویس جدید خود برای شرکت‌های تجاری و کسب و کارهای اینترنتی رونمایی کرده است. این پیام‌رسان با ایجاد یک پلت‌فرم و سرویس جدید تحت عنوان Whatsapp Business قصد دارد صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ با کاربران و مشتریان خود ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند.

این پلت‌فرم جدید از طریق فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی و هم‌اکنون تنها برای کاربرانی که در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ایتالیا و اندونزی زندگی می‌کنند، قابل دسترس است. واتس‌اپ بیزینس یک اپلیکیشن کاملا جداگانه و مجزا از پیام‌رسان عادی واتس‌اپ است. این اپلیکیشن، واتس‌اپ تجاری، به تاجران و صاحبان کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا از طریق پلت‌فرم مربوطه با مشتریانشان ارتباط نزدیک‌تر و موثرتری داشته باشند تا به این ترتیب راهنمایی‌های بیشتری را در اختیار آنها قرار دهند و رضایتشان را به نوعی جلب کنند. کاربران عادی نیازی به نصب اپلیکیشن نسخه تجاری واتس‌اپ ندارند بلکه از طریق همان پیام‌رسان واتس‌اپ که تاکنون استفاده می‌کرده‌اند، می‌توانند با صاحبان تجارت و کسب و کارها در ارتباط باشند.

کاربران با این ویژگی قادرند اطلاعات مربوط به شرکت مورد نظر را مشاهده کنند و از طریق این ویژگی با آن شرکت در ارتباط باشند. امکانات هوشمندی همچون پاسخ سریع به مشتری، پیام خوشامدگویی یا هرگونه پیامی که شرکت مورد نظر آن را از پیش برنامه و طرح‌ریزی کرده باشد، به مشتریان و کاربران ارائه خواهد شد. اطلاعاتی همچون آمار و ارقام تعداد پرسش و پاسخ‌های مشابه و پیام‌های راهنمایی که برای مشتریان ارسال شده ، به آنها ارائه خواهد شد. همه این امکانات و دسترسی‌ها از طریق نسخه وب و از روی مرورگرهای اینترنتی رایانه نیز قابل دسترسی و استفاده است.

 

 

 

منبع: دنیای اقتصاد